A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Monaco utcáin továbbra is rendkívül nehéz előzni – ezt ismét bizonyította a 2025-ös nagydíj, ahol a kötelező kétszeri bokszkiállás sem tudott látványos versenyt eredményezni. Most azonban valódi változás lehet a láthatáron: a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alex Wurz konkrét pályamódosítási javaslatokat terjesztett elő annak érdekében, hogy a hercegség versenye ne csupán presztízsben, hanem látványban is kiemelkedő legyen.F1VILÁG.HU – Hírek
Az egykori F1-es versenyző, aki 69 nagydíjon már részt vett, részletes terveket mutatott be a Monacói pálya átalakítására, mely a legikonikusabb szakaszok finom, de célzott módosítására összpontosít. Például, a híres hajtűkanyar belső oldalának szélesítése több taktikai lehetőséget teremtene a pilótáknak.
A sikán eltolása, a Tabac-kanyar megőrzése vagy a Rascasse-kanyar élesebbé tétele is az előzések növelését célozná meg, anélkül, hogy megváltoztatná a pálya karakterét radikálisan. Ezek a javaslatok reálisnak tűnnek, ugyanakkor a városi és környezeti korlátok miatt nehéz kivitelezni őket.
Az FIA, az F1 és a monacói hatóságok közösen fogják eldönteni, hogy melyik változtatás valósítható meg a GPDA által előterjesztett tervekből. Alex Wurz tapasztalatai, szakmai háttere és pályatervező vállalata révén aktívan részt vesz a pályafejlesztésekben, így megfontolt és céltudatos javaslatokat tesz a Monacói pálya jobbá tételére.




